いいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいい

6. 2. 2004 Esko Halkosaari

Totuus, on valoa pimeyteen

Samoin lmp, kylmyyteen, mys rauhan ase valheita vastaan, on mys hoitavaa rakkautta, takaa mys oikeutta, ja hyvinvointia, est粐 mdnnisyytt, on mys turvallisuuden takuu. ym. vastaavaa.

Totuus on sana ja Henki, m粐ritysmittari. Se valo, jolla paljastetaan pimeyden ktkt, valheet ja v粐ryydet, kaikkine hmryyksineen, ja sotkuineen, ristiriidat, sekasorrot, epjrjestykset, epkohdat, eli kaikki tuskaa, krsimyst ja henkist pahoinvointia / vkivaltaa synnyttvn lhteen.

Eli, sen lhteen josta kaikki pahuus ja v粐r / valheellisuuksineen, painostuksineen, jopa pelotteluineen ja uhkailuineen pulppuaa. Johon Ihmiset on pienest piten kasvatettu niin etteivt edes huomaa sit pimeytt ja mdnnisyytt, kaikkine ristiriitoineen ja sotkuineen jossa elvt. Kaikki siit poikkeavan kyll huomaavat ja sit kauhistellaan, vaikka olisi kuinka hyv粐, hydyllist, pelastavaa, rakentavaa, oikeutta / oikeudenmukaisuutta, hyvinvointia ja yltkyllisyytt sek turvattua turvallista tulevaisuutta tuottavaa. Kaikkea sit, noustaan vastustamaan ja pilkkaamaan. Varmaan ja juuri sen takia, kun on totuttu elm粐n vain pimeydess, eik ole kukaan hoksannut avata ns. pimentvi ikkuna verhoja, niit asioita jotka toisivat valoa ja valkeutta. Ett voitaisiin nhd ja tiedostaa se mahtavuus jonka valkeus ja valo paljastaa ja mahdollistaa. Nm kyseiset pimeyden paljastavat asiat, ns. valkeuden sis粐ntulon estvt verhot, avautuu Raamatun uudentestamentin / mys vanhan testamentin, varoittavat opit, opetuksen sanalla. Joka on totuuden sanaa, eli Jumalan / Kristuksen sanaa ja oppia, elmn ohjetta, ehtoineen.

Ja kiistaton totuus on se, ett ne, jotka rakastavat nykyist pimeytt niin, etteivt edes halua valkeuteen, osoittautuvat silloin niiksi, jotka mieluummin valitsevat vain nm, muutaman ehk kymmenet vuodet, monien kohdalla ei niitk粐n, tmn pimeyden ja pahan vallassa olevan maailman, maailmalliset, jopa irstaat ja hvyttmt huvit ja mammonan palvomiset, lihallisen olemuksen, silmin pyyntineen, kaikkine moraalittomuuksineen, itsekkyyksineen, ym. muine pahuuksineen ja lyttmyyksineen, jopa itselleen ja toisilleen vahinkoa tuottavine kierouksineen. Kuin valkeuteen tulemisen ja sen myt, turvallisen, rakkaudellisen, niin itse粐n kuin muitakin kohtaan, hydyllisen, rakentavan, tasapuoliseen, oikeudenmukaiseen, todelliseen yhteiseloon, hyvinvointia ja yltkyllist elm粐 tuottavaan vaihtoehtoon, joka lisksi kantaa ikuisuuden loputtomaan ihanuuteen.

Rakkaudesta kaikkiin ihmisiin, vaan ei heidn, eik meidn synteihin, Esko H. Kristuksessa.

----------------------------------------------------------------------------------

Raamatun uusitestamentti, apostoli Paavalin kirjett Kolossalaisille.

9. Senthden emme mek粐n, siit pivst alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidn edestnne rukoilemasta ja anomasta, ett tulisitte tyteen hnen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisess viisaudessa ja ymmrtmisess, 10. vaeltaaksenne Herran edess arvollisesti, hnelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvss tyss hedelm粐 kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta, 11. ja hnen kirkkautensa vkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestvi ja pitkmielisi, ilolla 12. kiitten Is粐, joka on tehnyt teidt soveliaiksi olemaan osalliset siit perinnst, mik pyhill on valkeudessa, 13. hnt, joka on pelastanut meidt pimeyden vallasta ja siirtnyt meidt rakkaan Poikansa valtakuntaan. 14. Hness meill on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hn on nkymttmn Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16. Sill hness luotiin kaikki, mik taivaissa ja mik maan p粐ll on, nkyviset ja nkymttmt, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hnen kauttansa ja hneen, 17. ja hn on ennen kaikkia, ja hness pysyy kaikki voimassa. 18. Ja hn on ruumiin, se on: seurakunnan, p粐; hn, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, ett hn olisi kaikessa ensimminen. 19. Sill Jumala nki hyvksi, ett kaikki tyteys hness asuisi 20. ja ett hn, tehden rauhan hnen ristins veren kautta, hnen kauttaan sovittaisi itsens kanssa kaikki, hnen kauttaan kaikki sek maan p粐ll ett taivaissa.

21. Teidtkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltnne hnen vihamiehins pahoissa teoissanne, hn nyt on sovittanut 22. Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidt pyhin ja nuhteettomina ja moitteettomina eteens, 23. jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siin lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi min, Paavali, olen tullut. 24. Nyt min iloitsen krsiessni teidn thtenne, ja mik viel puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen min tytn lihassani hnen ruumiinsa hyvksi, joka on seurakunta, 25. jonka palvelijaksi min olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teit varten, tydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, 26. sen salaisuuden, joka on ollut ktkettyn ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hnen pyhillens, 27. joille Jumala tahtoi tehd tiettvksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tmn salaisuuden kirkkaus: Kristus teiss, kirkkauden toivo. 28. Ja hnt me julistamme, neuvoen jokaista ihmist ja opettaen jokaista ihmist kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen tydellisen Kristuksessa. 29. Sit varten min vaivaa nenkin, taistellen hnen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa. (Ja niin edelleen) Jatkuen tnkin pivn.

===================================================================================

7. 2. 2004 Esko Halkosaari.

Keill perimminen vastuu

Yhteiskunnassa johon lukeutuu monenlaisia asiantuntijoita, mys vanhurskauden ( totuuden ja oikeuden ) asiantuntijoita. Miss nyt ovat nm yhteiskunta asiantuntijat, suurimpia varmaan heist ovat kyseiset vanhurskaat. Joille on totuuden tunteminen Jumalan, kaikkein korkeimman tuomarin ja elmn lain hallitsijan, puolelta uskottu, ja tehtvksi annettu opettaa, valistaa, kehoittaa ja varoittaa muitakin, julkituomalla totuutta = nyttmll ja tuomalla esiin elmn lain valoa, johon ja jonka alaisuuteen kaikki nkyv ja nkymtn, mit luomakunnassamme on, on luotu ja perustuu.

Perimminen totuus siis on luomakunnan lainalaisuudessa, kaikella luodulla ja tydellisell on rajansa, se raja on juuri tuo perimminen totuus. Kaikki mik ylitt粐 tai alittaa tuon totuuden lain, kaiken kattavan lainalaisuuden, Jumalan, eli luojan lain, menee tydellisyydest pois pin, v粐rksi, valheelliseksi, sekasorroksi, ristiriitaiseksi, suurimmalle osalle tuskaa, vaivaa, monenlaista krsimyst tuottavaksi. Erikoisesti ihmisten keskuudessa joissa eniten on v粐ristetty eli poikettu tuosta totuuden mukaisuudesta, Jumalan lain alaisuudesta, todellisen elmn ja hyvinvoinnin sek turvallisuuden lhteest. Jeesus Kristus tuli maailmaan juuri tuon v粐ristyneisyyden thden, koska ne toi niin paljon krsimyst ja tuskaa, lisksi ohjasi kadotuksen suuntaan. Jo ennen Jeesusta, Jumala lhetti ja nosti Profeettoja, varoittamaan ja valistamaan ihmisi, mutta ihmiset kivittivt heidt, eik ottaneet heidn varoituksistaan vaaria, joka sitten vain pahensi niden Jumalattomien ihmisten tilannetta.

Jeesus tuli VALKEUDEKSI maailmaan, viitoitti ja ilmoitti tien takaisin totuuden ja oikeuden / oikeudenmukaisuuden lainalaisuuteen, eli RAKKAUTEEN, siihen jossa ei ole mit粐n pahaa eik v粐r粐 eik pettv粐, jota voi olla ainoastaan siell miss sit ei ole. Sill rakkaus, totuus, oikeus / oikeudenmukaisuus. ovat yht ja samaa kokonaisuutta. Raamattu sanookin ett: rakkaus on tydellisyyden side, koska se, aito oikea rakkaus, perustuu totuuteen ja oikeuteen, silloin Jumalan sanaan ja lakiin, luomakunnan lainalaisuuteen joka on Jumala ja luoja. ja Jumalan poika Jeesus, jonka kautta kaikki on luotu. Jumalan pojan, Jeesus Nasaretilaisen nimess valistaen, Esko H.

=================================================================================

9. 2. 2004 Esko Halkosaari

Totuuden tuntemisesta ja tiedosta

Se ett, ihmiset ei ne, eik ksit tst maailman menosta juuri mit粐n, sen perustuksista, suunnasta, perimmisest tarkoituksesta ja p粐m粐rst, johon menossa nykyisell suuntauksella. Eivtk mysk粐n sen tuotosta, historian toistuvuudesta varoittavana esimerkkin huolimatta. Joka siis on enimmkseen krsimyst, oikeudettomuutta, ahdinkoa, turhuutta, moraalittomuutta, tuhoavaa ja turmelevaa, ristiriitaisuutta, sekasortoa, vkivaltaa, terrorismia, sotaa, keskinist kilpailua, joka tuhoaa ja kyhdytt粐 ja sy pohjaa hyvinvoinnilta, turvatulta turvalliselta yhteiselolta. Vaikka tuokin pienelle osalle jonkinlaisen, osalle jopa kohtalaisen hyvnkin, vain hyvin pienelle osalle kuitenkin yltkyllisenkin toimeentulon. Ei kuitenkaan takaa turvallisuutta, eik terveytt, eik turvattua tulevaisuutta heillek粐n.

Tm tllainen suunta ja elm oppeineen, on nimelt粐n pimeytt ja on perisin pimeydest, paholaisen, saatanan valtakunnasta, josta tt ohjataan, johdetaan ja hallitaan, totuudelle sokeita ihmisi hyvksi kytten, poliittiset, uskonnolliset, ja kaupalliset sokeat yhdess, muiden totuuden tuntemattomien valtuuttamina ja avustamina, vanhurskaita Jumalan palvelijoita, Jeesuksen seuraajia, totuuden tuntevia lukuun ottamatta.

Kaiken edell mainitun koko totuus paljastuu vasta totuuden valossa, eli valkeudessa, joka Jeesuksessa Kristuksessa annettiin maailmaan, totuutena, Jumalan sanana ja poikana, joka siintyi pyhn hengen vaikutuksesta ihmiseen, neitsyeseen, puhtaaseen neitoseen ja syntyi, tuli ihmiseksi ja Jumalan pojaksi, jossa totuus tuli ilmi, opetuksina ja vertauksina ns. Jumalan sanana, valkeutena joka paljasti pimeyden pesintpaikat, ne mist kaikki pahuus, v粐ryys ja petos levi粐.

Jeesuksen (totuuden) sana, (valo) julistettiin silloiselle koko maailmalle, johon levisi apostolisena lhetystyn, ja seurakunta oppina, jota on julistettu sukupolvesta toiseen ja edelleenkin, niinkuin tmkin sit on. Vhn kuitenkin on ollut niit jotka halusivat siit kuulla, saati sitten omaksua / p粐st valkeuteen ja pelastua siit pimeyden orjuudesta jossa elivt. Edelleenkin ihmiset juoksee noiden valheellisten keino ja ihmisten teko valojen, hmryyksien perss, jotka vet粐 ja eksytt粐 ikuiseen pimeyteen, kadotukseen. Suurimmaksi syyksi siksi, koska veri (sielun asunto) ihmisen persoona, Jumalan antama puhdas Pyh Elm saastui ihmiskunnan syntiinlankeemuksen myt. Paha henki sai ihmisen sielun valtaansa, ihmisen uskottomuuden ja tottelemattomuuden, kapinoinnin Jumalaa vastaan seurauksena.

Nin ihmiskunta lhes kokonaan on edelleenkin jatkanut tt kapinointiaan Luojaansa ja todellista Omistajaansa vastaan, ( Jumala loi ihmisen OMAKSI kuvakseen, tydelliseksi, luomukseksi. itse粐n ja omia lapsiaan varten. Joista Jeesus on ensimminen, ja ne jotka hnen sanansa kautta syntyy (uudestisyntyminen ylh粐lt) pyhst hengest, eli Hengelliseksi ihmiseksi, pelkst sielullisesta ihmisest tulee Hengellinen, jossa jlleen Jumalan Pyh henki saa sijan ja vallan ja alkaa muokkaantumaan ja ojentautumaan tydellisyyden suuntaan. Niin kuin p粐osin kasvitkin, ojentautuu valoa kohden. Jeesus Kristus siis on kaiken A&O niss, elm粐mme, sen tarkoitusta ja tavoitetta tulevaisuutta (p粐m粐r粐) koskevissa kysymyksiss.

====================================================================================
15. 1. 2004 Esko Halkosaari

lk粐 rakastako maailmaa

15. lk粐 rakastako maailmaa lk粐k sit, mik maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isn rakkaus ei ole hness. 16. Sill kaikki, mik maailmassa on, lihan himo, silmin pyynt ja elmn korskeus, se ei ole Isst, vaan maailmasta. 17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. 18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, ett antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siit me tiedmme, ett nyt on viimeinen aika. 19. Meist he ovat lhteneet, mutta he eivt olleet yht meidn kanssamme; sill jos he olisivat olleet yht meidn kanssamme, niin he olisivat meidn kanssamme pysyneet; mutta heiss oli tuleva ilmi, ett kaikki eivt ole yht meidn kanssamme. 20. Teill on voitelu Pyhlt, ja kaikilla teill on tieto. 21. En min ole kirjoittanut teille senthden, ettette totuutta tied, vaan senthden, ett te tiedtte sen ja ettei mik粐n valhe ole totuudesta.

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kielt粐 sen, ett Jeesus on Kristus? Hn on antikristus, se, joka kielt粐 Isn ja Pojan. 23. Kuka ikin kielt粐 Pojan, hnell ei ole Is粐k粐n. Joka tunnustaa Pojan, hnell on mys Is. 24. Mink te olette alusta asti kuulleet, se pysykn teiss. Jos teiss pysyy se, mink olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isss. 25. Ja tm on se lupaus, mink hn on meille luvannut: iankaikkinen elm. 26. Tmn min olen kirjoittanut teille niist, jotka teit eksyttvt. 27. Mutta te - teiss pysyy se voitelu, jonka olette hnelt saaneet, ja te ette ole kenenk粐n opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hnen voitelunsa opettaa teit kaikessa, niin se opetus on mys totta eik ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teit, niin pysyk粐 hness. 28. Ja nyt, lapsukaiset, pysyk粐 hness, ett meill hnen ilmestyess粐n olisi turva eik meit hpell karkoitettaisi pois hnen tykns hnen tulemuksessaan. 29. Jos tiedtte, ett hn on vanhurskas, niin te ymmrrtte, ett mys jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hnest syntynyt.

Katsokaa, minkkaltaisen rakkauden Is on meille antanut, ett meit kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Senthden ei maailma tunne meit, sill se ei tunne hnt. 2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eik ole viel kynyt ilmi, mit meist tulee. Me tiedmme tulevamme hnen kaltaisikseen, kun hn ilmestyy, sill me saamme nhd hnet sellaisena, kuin hn on. 3. Ja jokainen, joka panee hneen tmn toivon, puhdistaa itsens, niinkuin hn on puhdas.

4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee mys laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5. Ja te tiedtte hnen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hness ei ole synti. 6. Kuka ikin hness pysyy, hn ei tee synti; kuka ikin synti tekee, hn ei ole hnt nhnyt eik hnt tuntenut. 7. Lapsukaiset, lkn kukaan saako teit eksytt粐. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hn on vanhurskas. 8. Joka synti tekee, se on perkeleest, sill perkele on tehnyt synti alusta asti. Sit varten Jumalan Poika ilmestyi, ett hn tekisi tyhjksi perkeleen teot. 9. Ei yksik粐n Jumalasta syntynyt tee synti, sill Jumalan siemen pysyy hness; eik hn saata synti tehd, sill hn on Jumalasta syntynyt. 10. Siit ky ilmi, ketk ovat Jumalan lapsia ja ketk perkeleen lapsia. Kuka ikin ei tee vanhurskautta, hn ei ole Jumalasta, ei mysk粐n se, joka ei veljens rakasta. 11. Sill tm on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, ett meidn tulee rakastaa toinen toistamme 12. eik olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljens. Ja minkthden hn tappoi hnet? Senthden, ett hnen tekonsa olivat pahat, mutta hnen veljens teot vanhurskaat.

Yleiseksi muistutukseksi Jumalan kansalle, Herran Jeesuksen nimess, Esko H.

===================================================================================
12. 2. 2004 Esko Halkosaari

Ovi elm粐n ! / Hyvinvointiin

Tlt kuoleman, sairauksien, onnettomuuksien, ja kaiken sekasorron ja pahoinvointia suurelle enemmistlle tuottavalta, vlinpitmttmyyden / rakkaudettomuuden pimeyden puolelta, todellisen elmn puolelle.

Ovi hyvinvointiin, tydellisyyden suuntaan on avattu ja tie on vapaa, vaikka oviaukko onkin monille ahdas ja tie kaita, on kuitenkin ainoa ja oikea tie joka vie perille, joka on turvallinen, suora, jolla ei pettymyksi eik ongelmia, onnettomuuksien kuoppia ja mutkia. On vain mielenkiintoisia elm粐 virkistvi haasteita, rajattomasti kaikenlaisia mahdollisuuksia, omille luoville kyvyille ja lahjoille. Kaikkien yhteiseksi hyvksi, keskiniseksi rakkaudeksi ja huolenpidoksi, tasapuoliseksi ja oikeuden mukaiseksi hyvinvoinniksi ja turvalliseksi turvatuksi tulevaisuudeksi, joka kantaa ja kest粐 jopa ajan rajan tuolle puolelle, siell jatkuen, uudessa tydellisyyden ympristss ja uskomattoman, ei moni osaa edes kuvitella, ihanuudessa, jossa ei en粐 tuskaa ei vaivaa, ei huolta, vaan kaikki on valmista kuin juhla pyt. sitten vain nautitaan elmst, ihmettelem粐n kaikesta ihanuudesta, vapaita kaikesta pahasta ja niiden seuraamuksista.

Mik on se, joka voisi est粐 tlle tielle, ja tst avatusta ovesta sille kym粐n. Kun sitk粐n ei voida en粐 sanoa: Ettemme tied miss se ovi on ja mist se tie alkaa, kun siitkin on valistettu jo, lhes 2000 vuotta. Se ovi on Kristus Jeesus, ja se tie on totuuden tie, jossa ei millek粐n pahalle, eik v粐rlle ole sijaa. Mit silloin j粐 jljelle ? Jokainen saa itse mietti / tutkia, tai arvata.

V粐rin ksitysten ja niiden pohjalta mahdollisesti tuleville palautteille, jo etukteen, tss ei ole kysymys uskonnoista, ei edes kristinuskonnosta, vaan Kristinuskosta, Kristukselle kuuliaisuudesta, Kristuksen Jeesuksen opetuksista ja / apostolien, ohjeista, kehoituksista, varoituksista ja mys ehdoista. Sill kaikella tydellisell on rajansa, jos niit ylitt粐 tai alittaa poiketaan silloin tydellisyyden tilasta, menee eptydellisyyden, silloin v粐ristymien / sekasorron puolelle.

Esim. tydellisesti suora ei voi tulla suoremmaksi, eik tydellisen pyre pyremmksi, eli niss on ehdot, ne rajat joita ei saa ylitt粐, ja se raja on TOTUUS / AITO OIKEA RAKKAUS, jossa ei ole mit粐n pahaa, eik sit tuottavaa. Jota voi olla ainoastaan siell jossa nm, totuus ja rakkaus puuttuvat. Jeesuksen Kristuksen, kuningasten Kuninkaan, nimess valistaen, Esko H.

===================================================================================
15. 2. 2004 Esko Halkosaari

Kiinnostaako asiallinen haaste

Kiinnostaisiko ket粐n yhty totuuden pohjalta, rakkauden hengess rakentavaan keskusteluun
( Jumalan sanan ). Oikean, hyvinvoinnin ja turvallisen turvallisuuden mahdollistavan elmn suunnan ottamisen haasteena, kytnnn toimenpiteisiin ryhtymiseksi.

Vaihtoehtona tlle pahan vallassa, ja kaikenlaista pahoinvointia tuottavalle ja kirousta p粐lleen vetvlle maailman menolle. Siit irtisanoutumaan, yhdistym粐n totuuden ja oikeuden sanan pohjalta, ojentautuen sen pohjalta, kohti tydellisyytt = Jumalan valtakunnan etsimist, jossa sitten vasta, kaikki muukin siin ohessa, meille annetaan / tulee, mit elmss tarvitaan, Jumalan sanan lupausten / Raamatun ilmoituksen mukaan, jonka ITSE Jumala takaa, ja valvoo, ett myskin lupauksensa pit粐.

Olet ehk lukenut joitain Esko H. nimimerkill olleita keskusteluaihe kirjoituksia, joita on ollut monilla eri keskustelu foorumeilla. Kirjoitukset jotka ovat perustuneet totuuteen, Jumalan sanaan / Kristuksen, pelastajan, kuningasten kuninkaan kirkkaudeksi, ett ihmiset lytisivt ratkaisun kaikkiin mahdollisiin ongelmiinsa Hnen ja opetuksensa sanan ja ohjeiden kautta. Joita Hn Jeesus Kristus, edelleenkin pit粐 tarjolla. Niin kuin thnkin asti on pitnyt, ei vain ole juuri kenellek粐n kelvannut. Jos koet kutsumusta ja olet kiinnostunut osallistumaan kyseiseen keskustelu / rakentumis ja tyyhteyteen. Ilmoita osallistumishalusi perustelut, ehdot, ehdotukset, perimminen tavoite ja tarkoitus ja nimimerkkisi jolla, jos olet osallistunut keskustelu foorumeihin. Shkposti osoitteeseen: sana.sanoo@suomi24.fi

Kuitenkin edelleen jatkaen nill keskustelu foorumeillakin, keskustelu kiinnostuksen herttmiseksi oikealta, eli totuuden, oikeuden ja rakkauden kaikkia kohtaan, hyvinvoinnin ja turvatun tulevaisuuden mahdollistavan perustan pohjalta, silloin Jumalan sanan, totuuden / tydellisyyden mahdollistavan opin ja lainalaisuuksien mukaisesti. Sill tydellisyyteen kulkee vain yksi tie, se kuuluisa, totuuden suora tie, jolta lhes kaikki ovat pois poikenneet. eik suuri valta enemmist ole sille koskaan p粐ssytk粐n, suurimman syyn, valistuksen / opetuksen ja oikeaan ohjauksen puutteen vuoksi.

Pelastajan, Jeesuksen nimess, kyseist elmn tiet ja p粐m粐r粐 etsim粐n kehoittaen, Esko H

===================================================================================
16. 2. 2004 Esko Halkosaari

Kotkan lailla luopumusta vastaan

HOOSEA 8. 1. Suuhusi pasuuna! Kotkan lailla Herran temppeli vastaan - sill he ovat rikkoneet minun liittoni, ovat luopuneet minun laistani! 2. Minun puoleeni he huutavat: "Minun Jumalani!" - "Me Israel, ( nykyinen luopumuksessa elv hengellinen Israel, nimikristityt ) me tunnemme sinut." 3. Israel on hyljnnyt hyvn. Vihollinen sit vainotkoon. 4. He ovat asettaneet kuninkaita, (valtuuttaneet itselleen hallitsijoita) mutta ei se ole ollut minusta; ovat asettaneet ruhtinaita, mutta min en ole siit tiennyt. Hopeansa ja kultansa he ovat tehneet epjumalikseen, (maallisen mammonan) ett tulisi hvitys. 5. Inhottava on sinun vasikkasi, Samaria; (luopiokirkko) minun vihani on syttynyt heit vastaan. Kuinka kauan? - Eivt he voi p粐st rankaisematta. (tuomio alkaa Jumalan huoneesta) 6. Sill Israelista se on tullut: (kirkkokunnista) sepp sen on tehnyt, eik se ole jumala, vaan pirstaleiksi on menev Samarian vasikka. (heidn uskonnollisuuden Jumalan kuvansa) 7. Sill tuulta he kylvvt, ja myrsky he leikkaavat. Ei se p粐se korrelle, laiho ei tuota jauhoja; ja mink ehk tuottaa, sen muukalaiset nielevt. 8. Nielty on Israel. (totuudesta pois poikenneet valhe kirkkokunnat)

He ovat nyt pakanain seassa kelpaamattoman astian arvoiset. 9. Sill Assuriin ovat he menneet - villiaasi, joka kulkee yksinns. Efraim ostelee lahjoilla rakasteluja (maailman ruhtinaita puolelleen). 10. Ostelkoot vain pakanain seassa, min heidt nyt kokoan, ja he alkavat kyd vhptisiksi ruhtinasten kuninkaan verojen painosta. 11. Koska Efraim on rakentanut paljon alttareita (prameita kirkkorakennuksia) tehdkseen synti, ovat alttarit tulleetkin hnelle synniksi. 12. Kirjoitinpa min hnelle lakejani vaikka kymmentuhansin, muukalaisina niit pidet粐n. 13. Minun uhrilahjoikseni he uhraavat lihaa (saastaisuutta) ja syvt. Ei Herra niihin mielisty. Nyt hn muistaa heidn rikoksensa ja rankaisee heidn syntins: Egyptiin on heidn palattava (maailmallisten yhteyteen). 14. Israel on unhottanut tekijns ja rakentanut palatseja, ja Juuda on rakentanut paljon varustettuja kaupunkeja; mutta min lhetn tulen hnen kaupunkeihinsa, ja se kuluttaa niiden palatsit (tekee tyhjiksi, sek kytt粐 v粐rin).

1. l iloitse, Israel, l riemuitse, niinkuin muut kansat, sill sin olet haureudessa luopunut Jumalastasi, olet rakastanut portonpalkkoja kaikilla viljan puimatanterilla. 2. Puimatanner ja viinikuurna eivt heit elt, ryplemehu hnet pett粐. 3. Eivt he saa asua Herran maassa, vaan Efraimin on palattava Egyptiin, (pakanallisuuteen) ja Assurissa he syvt saastaista. 4. Eivt he vuodata viini juomauhriksi Herralle, eivtk heidn teurasuhrinsa hnelle kelpaa. Ne ovat heille kuin murheen leip: kaikki, jotka sit syvt, saastuttavat itsens; sill heidn leipns tulee heidn omaan nlk粐ns, ei tule se Herran temppeliin. (totuuden ja oikeuden kunniaksi ja menestykseksi) 5. Mit teette, kun tulee juhla-aika, Herran juhlapiv? 6. Sill katso, heidn on mentv hvityst pakoon: Egypti heidt kokoaa, Moof heidt hautaa. Orjantappurat valtaavat heidn hopeakalleutensa, ohdakkeita on oleva heidn majoissansa. 7. Rangaistuksen pivt tulevat, koston pivt tulevat, Israel saa tuntea sen. Hulluna on oleva profeetta, mieletnn hengen mies sinun paljojen rikoksiesi ja paljon vainoamisen thden.

Muistutus Hengellisenkin isaraelin, uuden liiton Kristukseen uskovien sortumisesta / luopumuksesta.

Lankeamista vain uskonnollisuuteen, = suola on menettnyt makunsa, valo on himmennyt, siksi pimeys / laittomuus p粐ssyt valtaan. Nin on mys hengellinen Israel langennut, samoin kuin vanhankin liiton Israel. Siksi Jeesus epili: "lytneek uskoa (Raamatullista) maan p粐lt, palatessaan takaisin, noutamaan omiansa. Suluissa olevat: Muistuttajan. Jeesus Kristus nimess kysyen, onko vai ei, kynyt nin ? Esko H.

==================================================================================
17. 2. 2004 Esko Halkosaari

Miksi ihmiset ei tied ?

Miksi ihmiset tuntee ja tiet粐 vain antikristillisest hengest (valhe kristillinen) uskonnoista ja kirkkokunnista perisin olevista asioista. Miksi kukaan ei julkisesti opeta ja oikaise niit v粐ri ksityksi, Kristukseen Jeesukseen uskosta ja siit Jumalan valtakunnasta ja sen opista, joka on aivan eri kuin, eri kirkkokunta tai muut temppeliuskonnot, vaikka kuinka sanovat uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, koska elmll粐n ja teoillaan kuitenkin Hnet kieltvt, osoittautuen pahaksi puuksi, joko aivan hedelm粐 tuottamattomaksi, tai tuottaen sit pahaa hedelm粐, eksyttv粐 ns. valhevehn粐, joka nytt粐 hyvinkin aidolta, hyvin ja voimallisesti esiintulevana, kuin muukin rikkaruoho.

Samoin kaikki muukin valheeseen ja v粐ryyteen perustuva, nostaa p粐t粐n aina ensimmisen, kunnes vasta maku (hedelmn), kaikkine pahoinvointi ja tuskat, monine erilaisineen krsimyksineen sen paljastaa. Ihmiset ei kuitenkaan nkj粐n, siitk粐n viel ymmrr mist on kysymys, jos ei heit kunnolla, perinpohjin ja julkisesti valisteta. Ja osoiteta Hyv粐 hedelm粐 tuottavaa puuta. Vanhurskaiden (oikeamielisten) kaikessa oikein elvien ja muistakin huolta kantavien mielenlaatua omaavien yhteyteen.

Niin kuin Jeesus Kristus sanoi ja opetti: ett, hyv puu ei voi tuottaa pahaa hedelm粐, eik paha puu hyv粐 hedelm粐, joksi mys hedelm粐 tuottamattomat puut lukeutuu. Tarkoittaa, valtakunnat, yhteiskunnat, yhdistykset, seurakunnat, perhekunnat, ja mys yksilt.

Eik nyt ket粐n lydy joka tai jotka haluaisivat alkaa oikaisemaan ja valistamaan kyseisi v粐ristymi, ja niist itsekin nin irti sanoutumaan. Alkaen myskin elm粐n niiden oikeiden oppien ja ohjeiden / ehtojen mukaisesti, ojentautuen kohti tydellisyytt. Niin kuin Raamatussa kehoitetaan. Mys nin, kytnnss oikeaa suuntaa nyttm粐n, valoksi ja suolaksi olemaan, ettei en粐, olisi mahdollista saada ainoastaan v粐ri ksityksi, totuudesta, eli Jumalan sanasta / Kristuksesta ja Jumalan valtakunnan, hyvst sanomasta / elmn opista ja ehdoista. Apostolisesta seurakuntaopista, joita noudattamalla kulkeutuu kohti tydellisyytt, johon kaikkien uskovien tulee pyrkikin. = Jumalan valtakunnan etsimist.

Tt kyseist oikaisu ja valistustyt jo jonkin aikaa internet, enimmkseen suomi24 keskustelu foorumeilla, Jeesuksen nimess tehnyt, siin toivossa, ett syntyisi rakentavaa keskustelua ja tutkimista, kuinka asiat on ja miksi. Esko H.

Klikkaa kohtaa: Edellinen

================================================================================