いいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいいい

18. 2. 2004 Esko Halkosaari

Tst elmisen sokeudesta

Tst nykyisestt maailman menosta ja sen v粐ristymist, oikeudettomuuksista, rakkaudettomuudesta, vlinpitmttmyydest, totuuden vastaisuudesta, villitsevist riivaaja hengist jotka tekee moraalitonta tyt粐n niiss, jotka eivt Jumalaa, kaiken luojaa ja omistajaa kunnioita, eik hnt, eik hnelt mit粐n kysy, vaan pakenevat pimeyden ruhtinaan rusikoitaviksi, jolle on annettu Jumalan puolelta valta, kurittaa ja rusikoida niit, jotka Hnt Jumalaa ja Jeesusta, poikaansa pakanevat, eli menevt turvallisuus rajan ulkopuolelle, omalla luvallaan, ei Jumalan luvalla, eik turvaamana. Saatana (lankennut enkeliruhtinas), joukkoineen, ei kuitenkaan voi tehd mit粐n enemp粐 kuin kuin siihen rajaan asti, jonka Hn, Herra Jumala ja Jeesus, on itsekunkin kuvakseen luomansa ihmisen kohdalle asettanut.

Jos joku luomista kuvistaan, ihmisist toistuvasti, varoituksista huolimatta ja esim. pinempi kolhuja tai sairauksia saaneena, tekee niidenkin jlkeen edelleen tietoisesti samoja rikokosia (syntej). Jumala sitten voi karsia kokonaankin sellaiset ns. pahat, hnen, luojansa kuvaksi taipumattomat, muille tuskaa tuottavat, kuivat oksat pois, antaa menn sinne kuumuuden puolelle, sinne langenneita enkeleit varten, ja heit seuraamaan, varoitruksista huolimatta lhteneiden, rakennetulle osastolle.

Tss siis hiukan hertyssanomaa ja keskustelu / tutkimisaihetta, nykymaailman menosta, ja sen seuraamuksien hirveist asioista ja onnettomuukisista kaikkine eri muotoineen, aina sotia myden.

Jos joku on ihmetellyt ja kokenut tuskaa ja krsimyst, niin voi lhte tutkimaan asioita, perimmisi totuuksia, jossa Jumalan sana Raamattu on parhain apuvline, nyryyden lisksi. Sill ylpeille Jumala ei yleens anna vastauksia, tai oikeammin he eiv halua kuulla, kuin onnettomuuksien kautta ns. (kantap粐n kautta) jos sittenk粐n ?

=================================================================================
19. 2. 2004 Esko Halkosaari.

Uskoville kehoitukseksi

Olisiko syyt tehd jonkinlainen tilannekatsaus: Siit miss ajassa ja tilassa, Jumalan sanan valossa tn pivn olemme, Kristuksen ruumina, eli JUMALAN seurakuntalaisina. Olemmeko tydellisesti yht Kristuksessa, (seurakuntana) elen yksimielisin, keskinisess rakkaudessa ja huolenpidossa toistemme kunnioittamisessa kilpaillen, toisiamme ja lhimmisimme sydmestmme rakastaen, palvellen ja tukien, Kristus ruumista rakentaen, tydellisyyteen pyrkien, = Jumalan valtakuntaa etsien, ollen siin ohessa maailman valkeutena ja maan suolana, totuutta julkituoden, sek varoittaen ja valistaen horjuvia, ja niit jotka surmapaikoille hoippuvat ja joita sinne tynnet粐n tai vedet粐n (ohjataan), maailman markkinaruhtinaiden ja heit edustavien yhteiskuntien, yhteisten asioiden hoitavien yhdess vietellen ja ohjaten / johtaen, ja heit valtuuttavien tukiessa. (粐nestminen ja muu tukeminen), esim. samaan menoon vain hiljaisuudessa mukautuminen.

Jos joku nyt huomaisi todellisen tilamme Jumalan seurakuntalaisina, Kristus riimiin jsenin, olisiko syyt jo kiirustikin alkaa tutkimaan Kristuksen Jeesuksen opetuksia ja / apostolien, ihan huolella ja selvittm粐n mit kaikkea olemmekaan laiminlyneet, kuinka suurelta osin Kristusta / opetustansa hyljnneet, laittaneet omia niiden sijalle ? Ja nin Kristusta laiminLYNEET. Silloin mys toisiamme ja lhimmisimme. Nin sekasortoon ja ristiriitoihin ajautuneet, hajaannukseen ja luopumukseen, toisiamme vastaan kilpailemaan, juoksemaan ja toimimaan omien, eriseura huoineiden puolesta, Jumalan huoneen, temppelin, eli Kristuksen seurkunnan sijasta.

Ehk voisi jo laittaa kysymyksi muidenkin uskossa olevien arvosteltavaksi, vaikka nille keskustelu foorumeille ja koittaa saada sitkin kautta selvyytt, mit nyt pitisi alkaa tekem粐n, ett asiat menisivt Raamatun sanan mukaiseen jrjestykseen ja tilaan. Jeesus on varmaankin jo asioista puhunut ja valistanut moniakin jseni粐n, joille on uskonut, ymmrryst ja viisautta, ylmestyksien ja nkyjen kautta, sek sanan oikein ymmrtmist, niiden myt, jonka mukaan seurakunta elm ja oppi menisi kytnnss, siihen tilaan johon se on tarkoitettu, apostoliseen seurakuntaelm malliin. Joka ei ole osa tt maailmaa, ei elisi mukautuneen thn, Jumalan kieltv粐n maailmanmenoon, osallisina heidn synteihins. Vaan uloskutsuttuina, ulos lhtenein etsien Jumalan valtakuntaa (tydellisyyteen pyrkiminen) rakentaen Jumalan seurakuntaa, Kristuksen ruumista.

Lytyisik Jumalan kansan kesuudesta tllaisia Jumalalle kuuliaisia, vanhurskaita ja uskollisia, ketk haluaisivat ottaa, kehoituksesta vaarin? Herramme Jeesuksen nimess, Esko H.

==================================================================================
18. 2. 2004 Esko Halkosaari

Mist johtuu vaikerrukset

Mist johtuvat ihmisten vaikerrukset, valitukset, syyttelyt ? Johtuuko ihmisen tyytymttmyydest. Mist se sitten johtuu. Johtuisiko omakohtaisesta kokemuksesta, tai tiedostamisesta, nkee jotain vinoutumaa, mutta ei ehk tied perimmist syyt, mik sen vaikuttaa.

Miksi sitten ei tied, johtuisko siit ettei kukaan asiantunteva ole valistanut / osoittanut tai opettanut. Vai siit, ettei ole itse ollut ylimielisyydes粐n halukas kuulemaan, ottamaan vastaan totuuden sanoja, jotka paljataisivat, ik粐n kuin lpivalaisisivat kohteet joista vinoutumat, v粐ryydet, krsimyksiin johtavat aiat lhtee, syntyy ja kasvaa.

On toki paljon sellaisiakin jotka ei ne eik tiedosta mit粐n v粐ryytt olevan olemassakaan, syytten vain itse粐n v粐ryydest krsivi. Sanovat ett, se on jokaisen oma syy, jos joutuu jostain krsim粐n. Monessa tapauksessa kyll niinkin on. Mutta asiantuntevilla jotka tuntevat totuuden ja tietvt mit kaikkea maailmassa tehd粐n ja mill tavalla toimitaan, mihin perustuvasti, ovat velvolliset valistamaan ja varoitttamaan niin, ett jokainen, joka on jonkun vinoutuman uhri, olisi saanut siit enakkovaroitusta, ettei olisi joutunut siihen ansaan, josta se krsimys itsekunkin kohdalle on tullut.

Jos kuitenkin on vaikka edes yritetty varoittaa ja siten koittaa pysytt粐 ns. vaarallisesta, Jumalattomuuden suunnasta ja tiest, mutta ei kuitenkaan ole ottanut varoituksesta vaaria, on silloin itse tietoisesti valinnut onnettomuuksien ja pahoinvointien tien, eli vaihtoehdon. Eik voi silloin muita syytt粐, onnettomasta kohtalostaan.

Se, joka oikein el粐 ja tekee (totuuden ja oikeuden mukaan), eik ole vlinpitmtn, eik silloin itseks, vaan vanhurskas. Sellainen ei, Jumalan sanan mukaan joudu onnettomuuteen. Mutta se mill kukin m粐rittelee sen, el粐k ja tekeek oikein, vai onko vain mukautunut, hiljaa yhtynyt v粐rintekijihin. Siihen ei ole olemassa muut testeri tai mittaria, tunnistinta kuin Pyhn Jumlan Pyh totuuden sana. Kristuksen Jeesuksen opetukset ja / apostolien. Ei ole ihmisille annettu muuta, mill m粐rittelisivt, elvtk ja toimivatko, eikein vai v粐rin. Jumalan sana m粐rittelee tydellisen Rakkauden, joka on ainoastaan Jumalassa ja Hn jakaa sit uskollisilleen. Jokainen varmaan tajuaa mit on saada osakseen, todellista aitoa, luotettavaa rakkautta / huolenpitoa.

Kristuksen Jeesuksen sanomaa / Esko H.

==================================================================================
21. 2. 2004 Esko Halkosaari

Toinenkin vaihtoehto on !

Miksi tm parempi vaihtoehto ei ole kelvannut: Tm, jossa olisi elm ja yltkyllisyys, jossa ei ole v粐ryytt, eik petosta, eik uskottomuutta, eik rakkaudettomuutta, ei kateutta, ei vilppi, ei vihaa, ei katkeruutta, ei vkivaltaa, varastamista, tappamista, juoppoutta, eprehellisyytt. Ei siis mit粐n pahaa eik vr粐, eik silloin voi olla niist krsivik粐n.

Olisi vain keskinist rakkautta ja huolenpitoa, toistensa kunnioittamisessa kilpailua, yhdess ja yhteistyss oppimista, pyrkimist, tuottamista, palvelemista ja rakentmista. Kulkeuuen kohti tydellisyytt, todellist puhdasta ja aitoa elm粐, hyvinvoitia, turvattua ja turvallista tulevaisuuttaa loputtamasti. Eli jatkuen ajan rajan tuolle puolen, jossa ei en粐 tuskaa ei vaivaa, vain iloa, lepoa ja rauhaa, ja iti jatkuvaa ihanuutta, todellista elm粐 ja siit nauttimista, eik en粐 maailman surkeista pettymyst ja tuskaa tuottavista elmn korvikkeista, jotka todellisuudessa on pikkuhiljaa kuoleman leivn symist / kuolemaa, joista valtavan moni kokee kuoleman yht,kki jopa silmnrpyksees, jopa jo lapsuudessa ja nuoruudessa, viel suurempi osa vammautuu, joko henkisesti tai fyysisesti ja loppuosan sitten kuollessa pikkuhiljaa, ajallisissa krsimyksiss粐n monenlaisissa vaivoissaan, mukaan lukien henkiset vaivat, ahdingot ja ahdistukset, tressit ym. ym. vastaavat.

Voisiko joku sanoa miksi ihmiset ei ole hyvksynyt tt vaihtoehtoa, vaikka se on ollut tarjolla jo lhes 2000 vuotta, ja johon on kaikki piirustukset, kytt ja jrjestys ohjeet olemassa, ja lisksi, ainakin kaikissa lnsimaissa, kaikien saatavilla. Tydellisen elmn ohjeet, opit ja ehdot sisltvss

kirjassa, nimelt Raamattu, ja sen uudentestamentin kirjoituksissa. Jeesuksen Kristuksen opetukset ja / apostolien. Valitettavasti Kristinuskoa tunnustavat kirkkokunnatkin ovat nm hyljnneet, ajautuuneet tmn suuren eksytyksen mukaiseen myttuuleen, eli Jumalan hyvst tahdosta ja rakkaudestaan pois pin, joka tulisi olla, tmn pahan maailman menosta, ns. vastatuuleen menemist. ???

Rakkaudesta kaikkiin ihmisiin, Jeesuksen Kristuksen nimess, tt Tydellisyyden valtakunta (yhteiselon), vaihtoehtoa suositellen ja nimess粐n tarjoten / Esko H.

==================================================================================
21.2 2004 Esko Halkosaari

Eik uskovatkaan tunnista

Eik uskovatkaan tunnista Jeesuksen 粐nt, eksyttjien 粐nest. Vai mist johtuu tm uskovaisten paikallaan polkeminen, joka on luopumusta. Uskoa jonkin verran on, sen verran ett sit p粐asiassa omien keskuudessa tunnustetaan, mutta ei totuuden tuntoa, eli Jeesuksen. Siink syy miksi ei julkituoda totuutta, ei olla valona ja suolana kansakuntien keskuudessa, osoittamassa oikeaa tiet ja suuntaa. internet keskustelu foorumeillakin uskovat pysyvt vain omilla sis粐npin lmpivill uskonto foorumeilla, vaikka kehoitus oli, menk粐 kaikeen maailmaan, siis myskin kaikki keskustelu foorumit, on tt kaikkea maailmaa. Ei kaiketi ihmiset sill pelastu jos uskovat ja uskonsa menettneet vittelevt kesken粐n eri uskontofoorumeilla, jopa uskovat toisiaan (velji粐n /sisariaan) lyden, ja loukaten. Mit粐n yksimielisyyteen pyrkimist, ja yhteisest uskosta rakentumista, ei tahdo mill粐n saada alkuun, pelkki herjauksia ja epolennaisia palautteita ainoastaan jos ehdottaakin. Mik henki se on, joka tllaista vaikuttaa ???

Ollaanko niin kuin emmauksen tiell kulkevat, vaikka Jeesus yhtyi heidn seuraansa, ja puhelikin heidn kanssaan, evt kuitenkaan Hnt tunnistaneet. Ja, ei kaiketi ihmiset ymmrr, eik varmaankaan halua tulla nille uskonto foorumeille, kun tietvt minklaista tm uskonto tnkin pivn edelleenkin on, eli on vain ja ainoastaan pelkk粐 uskontoa, ja siit puhumista ja vittelemist, jolla ei ole mit粐n yhteist, Kristuksen Jeesuksen kanssa, mutta kyllkin antikristuksen ja sen hengen kanssa on.

Eik tm asia ja tilanne mill粐n lailla puhuttele ja laita tutkimaan, miksi asiat ovat nin. Voisi paljastaa ett rakkautemme on kylmennyt ja sen thden laittomuus p粐ssyt valtaan. Oi jospa olisimme Jumalan kansana kylm tai palava, mutta jos olemme nin pense, olemme varmaan tss tilassa pahempia, kuin kokonaan kylmt. (uskosta osatttomat). Olisiko aihetta parannuksen tekoon ensi tilassa, ennen kuin on liian myhist, eli ovi sulkeutuu, niin kuin Nooan pivin, kun Jumala sulki arkin oven. Sen jlkeen kyll oltiin halukkaita tekem粐n parannusta ja peesem粐n sis粐n arkkiin, kun alkoi sateen kohina kuulumaan, oli kuitenkin silloin myhist ja hukkuminen edess, silloin vedenpaisumukseen, nyt syntien ja saastaisuuden / vlinpitmttmyyden synteihin hukkuen, yhdess laittomuuden tekijiden kanssa.

Jumala on kyll monella tavalla ja monesti toistuvasti muistuttanut ja kehoittanut kansaansa, k粐ntym粐n pahoilta, vlinpitmttmyyden teilt粐n. Etsim粐n Hnen valtakuntaansa ja rakentamaan HNEN seurakuntaansa, Kristuksen ruumista, joita voi olla vain yksi paikkakunnallaan jossa KAIKKI, HNEN omansa olevat yht, elen keskinisess rakkaudessa ja huolenpidossa, tydellisyyteen pyrkien, Jumalaa (Hnen sanansa ohjeita) yli kaiken rakastaen, silloin mys toisiaan, ja lhimmisi粐n niin kuin itse粐n.

Edelleenkin Kristuksen Jeesuksen nimess muistuttaen, Puolustaja Pyh Henki, joka totuuden Henki / Esko H. HERTK陳, nouskaa yls ja nostakaa p粐nne, joka on, Kristus Jeesus / Hnen seurakuntansa P陳. Yhdistyk粐 ja yhtyk粐 Hneen !

=================================================================================
23. 2. 2004 Esko Halkosaari

Ihmiset, miksi ette tohdo ?

Niin, miksi ihmiset ette halua: Laittaa kansakuntamme asioita oikeaan tilaan ja jrjestykseen, sellaiseen jossa ei olisi sijaa pahoinvointia tuottaville v粐ryyksille, petoksille, valheellisuuksille, kaikenlaiselle sekasorrolle ja laittomuudelle. Jotka tuhoavat kansallista p粐omaamme ja yhteiskuntaamme hirvell syksykierteell. Synnytten tyttmi, sairautta, ahdinkoa monenlaista ja tasoista, kyhyytt, oikeudettomuutta, laiminlyntej, vihaa ja katkeruutta, varastamista, riistmist, vkivaltaa mys monenlaista, mys valtavasti ilkivaltaa, rikkomista ja thrimist, henkisen pahoinvoinnin mielenilmaisuina. Kun eivt osaa eik ymmrr, muulla tavalla vaikuttaa herttvsti aikuisiin, jotka tt kansaa johtavat ja hallitsevat, tai pitisi johtaa ja hallita sek valvoa, ettei johdeta ja hallita V陳RIN. Jostain kumman syyst, niin ei vain tehd, vaan valtuutetaan laittomuuden tekijit hallitsijoiksi ja johtaviksi, riistjien, v粐ristjien ja v粐ritekijiden, eli kaupallisten tuottajien ja markkinavaltiaitten, siis tuhoajien ja tumelijoiden hyvksi. Noiden, jotka tt Suomi maatilaamme v粐rinkyttvt / tuhoavat ja omilla luvillaan myyvt.

Eik Sumestakaan, RISTILIPUN, sivistyneeksi hyvinvointi valtakunnaksi sanotusta ja vitetyst maasta, ja yhteiskunnasta johon kaikki Suomalaiset lukeudumme, niin kristityt kuin sen vastustajatkin, tnkin pivn, vuonna 2004, jlkeen Kristuksen Jeesuksen syntymn, josta vusilukumme laskeminen alkaa, vielk粐n lydy, vastuuntuntoisia, oikeamielisi ihmisi, jotka eivt hyvksyisi ja suosisi v粐ryytt, petollisuutta, moraalittomuutta, joita tsskin maassa niin hvyttmn paljon ja trkesti harrastetaan. Nin on onnettomuuksien simeni kansana kylvetty, yhdytty kylvjiin, jonka satoa tm kaikkinainen laittomuus ja mdnnisyys onnettomuuksineen on.

Nyt on vain kaksi vaihtoehtoa, joko sanoutua irti tst laittomuudesta ja saastaisuudesta, tai kaikessa hiljaisuudessa jatkaa thn petollisuuteen, vaikka muristenkin mukautuen, ja menn siin mukana ikuiseen kadotukseen.

Irtautuminen edellyttisi yhdistymist, totuuden ja oikeuden pohjalta ja mukaisesti. Nin sanoutua irti kaikesta siit laittomuudesta / Jumalattomuudesta totuuden ja oikeuden / oikeudenmukaisuuden, silloin hyvinvoinnin ja turvallisuuden, silloin mys turvatun tulevaisuuden vastaisuudesta, mihin tm nykyinen suunta johtaa ja vie. Tiedoitus vlineemme uutisoi pivittn ja hetkittn onnettomuuksista, sodista ja vkivallanteoista, sairauksista, ihmis ja elin, sek luonnon katastrofeista jotka ovat tmn suunnan hedelm粐 ja tuotosta.

Kaikkivaltiaan Herran Jeesuksen nimess, valistukseksi ja kehoitukseksi, Esko H.

==================================================================================
25. 2. 2004 Esko Halkosaari

Rakkaudesta totuuteen / hyv粐n

Totuus on se, joka osoittaa ja todistaa, milloin joku asia on, tai toimii oikein. Samoin mik tahansa muukin ihmisen tai ihmisten tekem, tai hallitsema ja johtama toimi. Samoin laite, rakennus ja mys mik vain ihmistekoinen tuote. Tai verkosto, perhe / maatila, yhteistyprojekti, laitos, yhteiskunta. Joissa kaikissa on sama tarkoitus. Toimia yhdess niin ett, kaikki toimii oikein, eli virheettmsti. Vasta silloin totuuden, Jumalan lain ja sanan mukaisesti, joka on tydellisyyden m粐ritys mittari, jota ihminen pystyy lukemaan vasta kytnnn tasolla. Totuuden asian tuntijat,VANHURSKAAT kyll jo ennaltakin aika pitklle, sen tydellisyys ilmoituksen ja p粐m粐rn valossa, mink ovat Jumalan sanan kautta Jumalalta saaneet. Ja moien kokemusten pohjalta, mit on nhnyt ja kokenut siit, kun toimitaan ja tehd粐n v粐rin, totuuden, Jumalan sanan / opin vastaisesti.

Ihmiskuntana ja yhteiskuntina, niin suurina kuin pieninkin, tydellisyyden suuntaan p粐see siis vain ja ainoastaan alkamalla toimimaan ja rakentamaan totuuden pohjalta ja totuuden ja oikeuden mukaisesti. Silloin ei synny v粐ristymi eik v粐ri valintoja. Koska kaikki piirustukset ja ohjeet ja opit oikeintekemisiin ja elmiseen on jo olemassa. Vain ja ainostaan niit ohjeita noudattamalla, on mahdollista saada sellainen lopputulos, jossa kaikki toimii oikein, eri svyineen ja sovituksineen (makuasiat), = erilaiset hyvt vaihtoehdot, jotka kuitenkin toimivat yhteiseksi hyvksi. silloin virheettmsti, silloin krsimyst ja tuskaa tuottamattomasti !

Ne v粐ryyden ja v粐rien valintojen seuraamukset, jotka todella kuuluu ja nkyy, oli sitten kysymyksess, laite, rakennus, ihmisuhde, ihmisperhe, koko yhteiskunta tai koko maailma. Ja kyll maailmalta on kuulunut ja nkynytkin nit, totuuden vastaisten, v粐rin tekojen, v粐rien valintojen, v粐ryydell toimintojen hirmuisia onnettomuuksia ja vkivaltoja ym. pahoja seuraamuksia, kaikkine vitasuksineen, sotineen, terrorisoimisineen ja sairauksineen sek nlnhtineen, ja viel saasteineen.

Silloin kun joku nist toimii oikein, eik kuulu sora粐ni, eik kukaan voi valittaa, eik syytt粐 mist粐n perustellusti, silloin on saavutettu oikea tila, eli totuuden mukainen, jossa oikeus toimii (voitelu ja huolto) Eli kaikki on sopusoinnissa, kunkin osan palvellen toisiaan ristiriidattomasti ja sekasorrottomasti, kuin konsertissa konsonaan. Kunkin osan toimien palvelijana kokonaisuuden yhteiseksi hyvksi, ei itsekk粐sti, muita kohtaan rakkaudetomasti / vlinpitmttmsti.

Kaikkivaltias luoja, Jumala on antanut meille Jeesuksen Kristuksen, Pyhn tydellisen oikeamielisen / vanhurskaan poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta, nm tydellisen Elmn tominta ohjeet, nuotit, ns. piirustukset, ja ilmoittanut perustuksen mille tulee rakentaa, ja mill tavalla ja mill p粐m粐rll, sek mill ehdoilla mahdollista, ett pit粐 ja kest粐 sek saavuttaa p粐m粐rns, puhtaan, aidon rakkaudellisen turvallisen elmn ja yltkyllisyyden turvattuine tulevaisuuksineen, jatkuen ajan raajan taakse, jossa ei en粐 tarvitse tuskaa eik vaivaa nhd, eik kokea. Vain iloa ja riemua elmn nautintoa, kaikkine tdellisyyksineen ja ihmeellisyyksineen. Joista harvat osaa edes kuvitella.

Tm on sit Jumalan valtakunnan evankeliumia, eli Hyv粐 sanomaa ! Jota piti julistettaman kaikille luoduille, ennen kuin tm armotalouskausi p粐ttyy, ja alkaa tilintekojen, palkkioiden ja tuomioiden vaihe ja aika, joka on jo ovella, liek jo alkanut. Noita uutisia kun seuraa, huomaa ett todella pahoja asioita tapahtuu ihan ketjuna, ja onhan tt hyv粐 sanomaa jo julistettu jonkin aikaa.

Jeesus Kristus nimess valistaen ja muistuttaen. Puolustaja Pyh Henki, joka Totuuden Henki / Esko H.

==================================================================================
24. 2. 2004 Esko Halkoksaari

Miksi paras ei kelpaa ?

Misi paras vaihtoehto ei kelpaa, miksi ihmiset valitsee lhes aina, vain huonoista ja v粐rist jonkun, jttten oikean ja hyvn kokonaan valintojen ulkopuolelle. Mist johtuu ett imiset nkee ja tiedostaa vain huonot ja v粐rt vaihoehdot, vaikka hyv ja oikeakin on koko ajan tarjolla. Miksi ei haluta nhd vaivaa edes sen verran, ett verrattaisiin niit pahoja ja v粐ri, oikeaan ja hyv粐n.

Historiassa kun on esimerkkej vaikka kuinka paljon siit mit v粐rt valinnat toistuvasti saa aikaan ja mihin johtaa. Oikean valinnan hylk粐misen seuraamuksina.

Eik siis vielk粐n historia mit粐n opeta. Raamatun historiasta lhtien asti, on nuo, joko hyv tai paha vaihtoehto valinnat olleet valittavina, ja niiden kummankin puolen seuraamukset nhtvill ja luettavissa Raamatun, alkaen vanhantestamentin kirjoituksista asti, ja kiistattomaksi totuudeksi todettut historiallisesti kytnnss. Kaikki on siis tapahtunut niin kuin kirjoitettu on.

Nin ihmiskunta pakenee edelleenkin hyv粐 ja oikeaa. Pahoinvointia, onnettomuuksia, kyhyytt ja kurjuutta, sairauksia, pettymyksi, uskottomuutta, nlnhti, vkivaltaa ja sotia tuovaa ja synnyttvi, monia eri, v粐ri suuntia, mutta kuitenkin samaa, huonoa p粐m粐r粐 kohti. Jotka kaikki v粐rt suunnat ja valinnat vievt, yh suurempaan pimeyteen / kadotukseen, sinne, jossa ikuinen itku ja hammasten kiristys on loputonta. Alkaen esimakuna jo t粐ll ajassa, samoin kuin hyvnkin esimaku on koettavissa, jo t粐ll ajassa, mutta vasta ajan rajan tuolla puolen tydellisesti.

Nist valinnoista on kysymys maailman valta politiikassa ja muussakin tmn maailman politiikassa ja ihmisten yhteiselossa, kansalaisuuksissa, yhteiskunnissa, ym. yhteisiss asioissa, jotka koskevat kaikkia ihmisi, kuin muutakin elm粐 ja luontoa, eli koko luomakuntaa. Jossa olemme vhn niin kuin vuokralla, eli annettu vain lainaksi ja hoidettavaksi, annettu lupa viljell ja varjella el粐ksemme ja tullaksemme toimeen ja huolehtiaksemme toisistamme, oikein ja tasapuolisesti. Elen keskinisess rakkaudessa. Emme siis omista tt luomakuntaa, emmek toisiamme, emmek sit, mit tm lumakunta luonnostaan tuottaa. Voimme ehk sanoa pinelt osalta omaksi tai hallittavaksemme annetuksi sit, jonka tuottamiseen olemme hiukan vaivaa nhneet. Siitkin osasta tavallisilta tyt tekevisilt riistet粐n suurin osa, v粐ryyksill ja keinotteluilla.

Siis miksi, Jeesuksen Kristuksen nimess kysellen ja valistaen, Esko H.

Klikkaa kohtaa: Edellinen

==================================================================================